Körsálak

Körsálak


Találtam egy leírást nagyon egyszerű módon horgolható körsálakról.

A lényege, hogy a láncszemsort nem szabad megcsavarni, az első sort "rendesen" horgoljuk, és az első sor végén forgatjuk el 180 fokban a munkát, így a következő sor nem az előző tetejére készül, hanem a láncszemsor túloldalára! Ezek után már csak horgolni kell addig, ameddig a fonal tart....

Igen, mert ez egy különleges fajta fonalból készülő sál leírása volt. Olyan fonal, ami új korában is olyan, mintha darabokból állna. Előállították az új korában maradékfonalat.

Ez a fonal ilyen volt - a sál kiterítve

Otthon is lehet ezt reprodukálni, sőt ez a minta pont a maradékok felhasználásáról szól, és éppen hogy az új fonal számít csalásnak. :-)

Tehát 2-3-4 méteres, színben harmonizáló fonalakat kell összekötni, az se baj, ha a vastagságuk nem egyforma, de azért 6-os tűvel lehessen horgolni.
A képeken levő sálak 100 gramm fonalból kijöttek! Nem hinném el én se, ha mondanák.
Próbáld ki! Egyráhajtásos pálcákat kell csak ismerned, ha az első 2 soron túlestél, akkor már gondolkodni se kell a mintán, csak várni az újabb fonaldarab által kialakított mintát.

Sál saját magam által kreált összeállításban

Azt tanácsolom, legalább 7-8, különböző fonalat dolgozz össze, mert nem tudod kiszámítani, hova fog esni ugyanazon fonal következő szakasza. Nekem eléggé egy foltba estek, én 5 különböző fonalat kötöttem sorba, meghatározott rend szerint.
Lehet a fonalad sima, hosszú szálú, fémszálas és pomponos, színátmenetes és egyszínű, vastag és vékonyabb, minél változatosabb, annál jobb.

Ez a körsál nem tekerhető kétszer a nyakad köré, mert elég rövid. Pont ezért, számomra meglepő módon, jól a nyakamba simult, és ahogy szépen elrendeztem magamon a képen látható módon, teljesen olyan volt, mintha egy egyenes sálat vettem volna fel, és elöl a két végét kereszteztem volna.

A nyakadban így rendezheted el
Az előnye, hogy nem csúszik szét a két vége!

Ha kétszer olyan hosszúra horgolod, akkor lehet belőle a kétszer nyakba tekert sál, de ebből a vastagságból szerintem elég ez a hossz. Gondolj arra, hogy a kabátot be is kell tudni gombolni! :-)

Megjegyzések